Verder
Terug
Home

Gent 2006

Zaterdag 14 oktober 2006.

De A59 was afgesloten met als gevolg dat Elly en Gerard helemaal moesten omrijden via de A27 en eerst bij knooppunt Hooipolder weer terug konden naar Waalwijk.

Het gevolg was dat zij niet om 11 uur maar om 12 uur bij ons aankwamen.

Gelukkig had Elly vanuit de auto gebeld dat ze werden omgeleid en konden wij er dus rekening mee houden en de koffie op een warmhoudplaatje zetten……

Enfin bij ons konden ze bijkomen van het avontuur, waarbij de navigator het ook liet afweten en kregen ze opgewarmde koffie (nee hoor) met een gebakje om de start van de verkorte herfstvakantie in te zetten.

Omdat wij met Kerstmis een week extra konden bedingen bij de directie van de dansacademie ivm onze reis naar Australië moest Anita in

de herfstvakantie werken en dat hield in dat ze dinsdag en donderdag enige lessen moest begeleiden en konden wij dus alleen maar een lang weekend weg. Het zij zo.

We vertrekken maar snel als ik de auto geladen heb en Elly rijdt in gezwinde pas naar Gent, waar we ongeveer 20 km vóór Gent nog ergens langs de weg een pizza hut bezoeken voor een verlate lunch. We nemen een pasteitje en een kop koffie.

Het laatste stukje naar Gent rij ik omdat Elly de kaart hanteert en dat is in Gent geen overbodige luxe.

Voordat we hotel Ibis midden in het centrum zo dicht mogelijk benaderd en een parkeergarage gevonden hadden, hebben we wel tweemaal een rondje Gent gedaan, waarbij we steeds weer op de rijksweg belandden en dan gingen we maar weer terug.

Uiteindelijk bereiken we toch ons doel en zakken 3 verdiepingen af de parkeergarage in waar op het moment van inrijden nog 249 plaatsen te onzer beschikking staan. Een prachtige plek dient zich aan en we laten de auto maar tot maandag daar staan.

We gaan eerst maar eens kijken waar het hotel ligt en hoever we moeten lopen want we kunnen er zonder uitgebreide kennis van Gent onmogelijk voor de deur parkeren.

Als we ingecheckt zijn en onze kamers op de eerste verdieping gekeurd en goed bevonden hebben, lopen we terug naar de garage om onze spullen op te halen.

Alles rolt tegenwoordig dus dat moet niet zo’n probleem zijn.

Het is goed weer, alleen heiig en dat bleef vandaag zo tot een uur of 5 waarna de zon even om de hoek kwam kijken, niet voor lang want om half acht is het natuurlijk al donker.

18 graden geeft een reclamezuil aan maar voor het gevoel was het dat niet.

Ik ben in ieder geval blij dat ik een extra jas heb

meegenomen hoewel ik die vandaag niet gebruikt heb. Als we een borreltje hebben gedronken met een nootje erbij gaan we even de stad in waar het nog een gezellige drukte is; het is immers zaterdag. Hier gaan de winkels ongeveer om 6 uur dicht en de markt draait ook nog al is het op zijn laatste beentjes.

Bij de VVV halen we nog een rondwandeling en een kaartje van Gent met de bezienswaardigheden.

We lopen die morgen (Zondag) en Gerard doet zijn best om ons nu niet over die route te manoeuvreren.

Een uurtje hebben we wat rondgesjouwd en zijn toen een alcoholische versnapering gaan kopen op een terrasje.

Na een poosje vonden we het tijd worden voor het avondeten en Gerard ging op zoek naar een geschikte locatie met ons drieën in zijn kielzog.

Hij vond op de markt tegenover het Ibis hotel, waar geen restaurant is, een gezellige Belgische

horecagelegenheid waar we de verdere avond doorbrachten met wat goeds dat België te bieden had. Het is niet zo erg laat als we naar het hotel teruggaan, half elf, want wij zijn niet zulke avondlui en houden het ook niet langer vol.

Op de kamer verwerk ik nog even de foto’s en schrijf nog even het verslag en Anita moet nog wat kaartjes schrijven met name aan de kleinkinderen en haar penpals in Amerika, die met belangstelling onze vrije tijd uitspattingen volgen.